Zde můžete vkládat své dotazy související s činností městské části Praha 4 a Úřadu městské části Praha 4. Pro vložení dotazu tazatelem není třeba se registrovat ani přihlašovat, nový dotaz můžete položit přímo pomocí formuláře.

Vaše dotazy jsou zpravidla zveřejněny (včetně jména a předmětu dotazu) po zodpovězení příslušným zaměstnancem Úřadu MČ Praha 4 nebo voleným zástupcem samosprávy (řešitelem, řešiteli).

Přijaty k dalšímu zpracování jsou jen jasně formulované a konkrétní dotazy vztahující se k jednotlivým tématům. Další podmínkou pro zpracování je uvedení celého jména (jméno a příjmení), předmětu a reálného e-mailového kontaktu.

Některé dotazy jsou řešitelem (řešiteli) zodpovídány přímo, a to na e-mailovou adresu uvedenou tazatelem při vložení dotazu. Následně se zde tedy otázka a odpověď nemusí zobrazit. Je plně na řešiteli(lích), jakou formu odpovědi (nebo jejich kombinaci) zvolí.

Pokud je Váš dotaz obsáhlejší, komplikovanější nebo zahrnuje širší problematiku, doporučujeme Vám obrátit se na konkrétní zaměstnance úřadu .

Vyplněním povinných polí formuláře (jméno, předmět, e-mail, otázka) a jeho odesláním vyslovuje tazatel souhlas s jejich zpracováním a archivací ze strany MČ Praha 4 a s jejich využitím k další komunikaci mezi tazatelem a řešitelem (řešiteli).

UPOZORNĚNÍ: Pokud pošlete správně vyplněné údaje, tak vám z e-mailové adresy ...@publix.cz během pár minut dorazí potvrzení. Zde pro jistotu zkontrolujte i vaši nevyžádanou poštu. Pokud potvrzení nedorazí, tak jste uvedli neexistující e-mailovou adresu a váš dotaz nemůže být dále zpracován. Z výše uvedené adresy odesílá potvrzení automat a nemůže být používána k dotazům a další korespondenci. 

 


Pro vložení otázky nejdříve zvolte téma

*  
*  
*    
 
*  


1 2 3 4 5  další 
  • Otázka: Dluhove poradenstvi (David 10.01.2022 11:33) – Živnostenský úřad
    Dobry den,

    Ctel bych si zalozit zivnost se zamerenim na dluhove poradenstvi. Ale zajíma me zda k tomu potrebuji nejake odborne vzdelani ci certifikat k provozovani teto cinnosti nebo zda postaci zalozit na zivnostenskem urade zivnostenske opravneni a zacit cinnost vykonavat. Dekuji s pozdravem David
    • Odpověď: (Vít Drbal (drbal) 11.01.2022 15:20)
      Dobrý den,
      služby v oblasti administrativní zprávy, např. odkup pohledávek, operace směřující k řešení platební neschopnosti apod., spadají do oboru č. 70 služby v oblasti administrativní správy a služby organizačně hospodářské povahy živnosti volné : výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1až 3 živnostenského zákona.
      Úplnou obsahovou náplň tohoto oboru naleznete v nařízení vlády č.278/2008 Sb., o obsahových náplních jednotlivých živností. Jedná se o obor volné ohlašovací živnosti, u které se nevyžaduje odborná způsobilost. Ohlásit živnost můžete na jakémkoliv živnostenském úřadu v ČR a dnem ohlášení můžete začít podnikat.
      Příslušný formulář: jednotný registrační formulář, nařízení vlády č.278/2008 Sb., a více informací naleznete na www.praha4.cz .
      S pozdravem
      Ing. Pavla Melšová
      vedoucí odboru živnostenského
  • Otázka: Provoz živnosti (Katerina Hladikova 19.12.2021 13:57) – Živnostenský úřad
    Dobrý den, chtěla bych se zeptat soused který má dům cca 4 m vzdušnou čarou od našeho provozuje živnost cca od 7 do 22 hod včetně víkendu. Okna jsou umístěna tak, ze je přímo vidět k nám a při vstupu klientů do jejich provozovny je vidět až k nám do talíře. Existuje nějaké časové omezení pro vykonávání živnosti v rodinném domě ? Díky
    • Odpověď: (Vít Drbal (drbal) 01.01.2022 11:36)
      Dobrý den,
      živnostenské úřady nestanovují podnikatelům provozní dobu ani neschvalují provozovny v objektech, kde se uskutečňuje podnikatelská činnost.
      S pozdravem
      Ing. Pavla Melšová
      vedoucí odboru živnostenského
  • Otázka: Přechodné povolení k parkování pro řemeslníky (Barbora 26.12.2021 15:50) – Doprava a parkování
    Dobrý den, ráda bych rekonstruovala byt v osobním vlastnictvím (ve kterém ale nemám trvalé bydliště). Sama nemám auto (a tedy ani povolení k parkování v modrých zónách, které jsou všude kolem místa, na němž se byt nachází). Bylo by možné nějak zajistit přechodné povolení k parkování pro řemeslníky po dobu rekonstrukce, aby se o něj nemuseli starat sami? Děkuji.
    • Odpověď: (Vít Drbal (drbal) 27.12.2021 19:42)
      Dobrý den,
      pro řemeslníky existuje možnost vydání abonentního parkovacího oprávnění na základě buď faktury, dokladu k zakázce či smlouvy o dílo v příslušné parkovací oblasti. Tedy musí být v dokladu uvedeno místo výkonu zakázky.
      Dále je třeba předložit doklady k vozidlu, které by v místě parkovalo, technický průkaz, případně leasingovou smlouvu, pokud je vozidlo na leasing, a zároveň aby ve věci jednala oprávněná osoba, tedy buď vlastník vozidla jako fyzická osoba, případně jednatel či někdo s plnou mocí od jednatele jako zástupce vlastníka vozidla právnické osoby.
      Parkovací oprávnění lze vyřídit na pracovišti úřadu Táborská 500/30, případně si řemeslník může zaplatit stání prostřednictvím parkovacího automatu či virtuálních parkovacích hodin.
      Více info v dokumentu na odkazu ZDE
      S pozdravem
      Mgr. Martin Habětínek
      vedoucí oddělení ZPS
  • Otázka: Zivnost (Ianis 15.12.2021 22:33) – Živnostenský úřad
    Dobry den!

    Napsal jsem knihu (pouze elektronickou) a chci tu prodavat pres internet. Poterebuju na to zivnost? Kdyz ano, jakou?

    Dekuju.
    • Odpověď: (Vít Drbal (drbal) 25.12.2021 13:13)
      Dobrý den,
      činnosti spojené s vydáváním knih přes Internet jsou obsahovou náplní oboru činnosti č. 14 Vydavatelské činnosti, polygrafická výroba, knihařské a kopírovací práce; činnosti spojené s nákupem a prodejem zboží jsou obsahovou náplní oboru činnosti č. 48 Velkoobchod a maloobchod.
      Oba obory spadají do volné živnosti: Výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1 až 3 živnostenského zákona.
      Formuláře a více informací naleznete na příslušném odkazu na www.praha4.cz .
      S pozdravem
      vedoucí odboru živnostenského
  • Otázka: trenérská činnost (Marija Domogatskaja 17.12.2021 11:33) – Živnostenský úřad
    dobrý den, v současné době mám zaregistrovanou živnost volnou, a chci provozovat trenérskou činnost ve sportu. Certifikat o rekvalifikačním kurzu už mám. mám podat zcela novou žádost o registraci nebo se jedná o doplnění údajů- rozšíření činnosti? jaké dokumenty kromě zmíněného certifikátu budu potřebovat? děkuji za odpověď. Maria
    • Odpověď: (Vít Drbal (drbal) 25.12.2021 13:08)
      Dobrý den,
      trenérská činnost spadá do vázané živnosti Poskytování tělovýchovných a sportovních služeb v oblasti…… . Z tohoto důvodu se nejedná o rozšíření Vaší stávající volné živnosti, ale o novou vázanou živnost.
      Pro tuto živnost je požadovaná odborná způsobilost: buď vysokoškolské vzdělání nebo vyšší odborné vzdělání ve studijním programu zaměřeném na tělesnou kulturu, tělovýchovu a sport nebo Vámi zmiňované osvědčení o rekvalifikaci, které je vydáno zařízením akreditovaným podle zvláštních právních předpisů.
      Správní poplatek je 500 Kč, při žádosti je nutné doložit doklad totožnosti. Požádat o živnostenské oprávnění můžete na jakémkoliv živnostenském úřadě v ČR.
      Formuláře a více informací naleznete na příslušném odkazu na www.praha4.cz .
      S pozdravem
      Ing. Pavla Melšová
      vedoucí odboru živnostenského
  • Otázka: Zápis do živnostenského rejstříku (Petr 30.11.2021 12:01) – Živnostenský úřad
    Dobrý den, zakládáme novou firmu a chtěl jsem se zeptat, jestli jde stihnout zápis v jednom dni a jak dlouho proces trvá. Děkuji
    • Odpověď: (Vít Drbal (drbal) 18.12.2021 21:26)
      Dobrý den,
      dle § 47 odst.1 živnostenského zákona platí, že pokud ohlašovatel splní všechny podmínky stanovené tímto zákonem, provede živnostenský úřad zápis do živnostenského rejstříku do 5 pracovních dnů ode dne doručení ohlášení a vydá podnikateli výpis.
      S pozdravem
      Ing. Pavla Melšová
      vedoucí odboru živnostenského
  • Otázka: parkování (Martina Urbanová 05.12.2021 17:12) – Doprava a parkování
    Dobrý den, mám nájemní smlouvu k bytu na Praze 4 - Michle. Od zaměstnavatele mám služební auto určené i k soukromým účelům. Jaké formuláře potřebuji, abych mohla parkovat na modré zóně. děkuji
    • Odpověď: (Vít Drbal (drbal) 18.12.2021 21:17)
      Dobrý den,
      v případě služebního vozidla určeného též k soukromým účelům potřebujete potvrzení o příjmu ze závislé činnosti dle zákona o daních z příjmů.
      https://www.parkujvklidu.cz/wp-content/uploads/2016/05/Potvrzeni_o_prijmu_ze_zavisle_cinnosti.pdf
      Pro pořádek nicméně uvádím, že pouhá nájemní smlouva k bytu k zisku parkovacího oprávnění nestačí. Dle ust. § 23 zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, je nutné mít trvalý pobyt či vlastnit nemovitost ve vymezené oblasti obce.
      S pozdravem
      Mgr. Martin Habětínek
      vedoucí oddělení ZPS
  • Otázka: Změna RZ u platného parkovacího oprávnění (Simona Heřmanová 06.12.2021 19:06) – Doprava a parkování
    Dobrý den,

    budu měnit automobil, pro který mám zřízené parkovací oprávnění na P4. Již je to delší dobu, kdy jsem si předběžně zjišťovala informace k postupu, a byla mi tehdy nabídnuta možnost využití tzv. dočasné změny RZ (RZ lze změnit asi na 2 týdny) s následným požadavkem na trvalou změnu RZ, abych mohla s novým vozem/RZ parkovat bez komplikací a nemusela čekat na vyřízení trvalé změny, která se s ohledem na zpracování poplatku atd. vyřizuje až 5 dní. Stále tato možnost existuje? Pokud ano, jak mám postupovat při zadání požadavků v portálu "Osobní stránky uživatele"? Děkuji za radu.
    • Odpověď: (Vít Drbal (drbal) 18.12.2021 21:13)
      Dobrý den,
      přesný návod na zpracování žádosti o dočasnou, resp. trvalou změnu registrační značky vozidla registrovaného v systému zón placeného stání naleznete na straně 14, resp. straně 18 odkazu ZDE .
      Pokud byste ve věci zaznamenala nějaký problém, či něčemu neporozuměla, neváhejte se obracet přímo na mne.
      S pozdravem
      Mgr. Martin Habětínek
      vedoucí oddělení ZPS
  • Otázka: Kolaudace nebytový prostor (Ting Zhao 23.11.2021 17:02) – Stavební úřad
    Dobrý den, chtěla bych se zeptat jak mám přesně postupovat, když potřebují kolaudovat nebytový prostor pro maserské činnost. Na katastr je prostor veden jako kancelář, a poslední kolaudace byla na výrobu nudlí. Děkuji za odpověď
    • Odpověď: (Vít Drbal (drbal) 18.12.2021 21:09)
      Vážená paní,
      na co je prostor určen je uvedeno v rozhodnutích nebo jiných opatřeních stavebního úřadu a ověřené dokumentaci, kterou má mít vlastník stavby a je uložena též ve správním archivu v 1.PP našeho úřadu na ul. Antala Staška.
      Stavby povolené, u nichž není ještě povoleno užívání mají u sebe místně příslušní referenti našeho úřadu v 5.NP.
      Doporučuji Vám tedy si od vlastníka získat plnou moc pro návštěvu archivu v úředních hodinách a tam zjistit skutečný stav věcí. Dle něho je možné postupovat dále.
      Pro způsob povolení je rozhodné zda budou pro změnu v užívání potřeba stavební úpravy a jaké. Ve věci stavebních úprav je třeba se obrátit na odborně způsobilou osobu, jakou je např. autorizovaný inženýr pro pozemní stavby. S výše uvedeným znalostmi pak doporučuji návštěvu našeho úřadu a příslušného referenta, který Vám pak pomůže se volbou o co požádat a sdělí Vám požadavky na stanoviska dotčených orgánů státní správy , případně vlastníků technické dopravní infrastruktury.
      Ve věci Vámi uvedené doporučuji předem konzultaci s Hygienickou stanicí hl.m. Prahy.
      S pozdravem
      Ing. Eva Kotasová
      vedoucí odboru stavebního
  • Otázka: Nahlížení do stavebního archivu (Martin Pochopin 03.12.2021 20:46) – Stavební úřad
    Dobrý den, chtěl bych se zeptat, kde mohu nahlédnout do archivu stavebního úřadu. Potřeboval bych pro budoucí rekonstrukci domu dokumentaci. A chci se zeptat, jaké dokumenty budu potřebovat jako člen výboru SVJ, abych mohl na dokumentaci nahlédnout. Děkuji moc.
    • Odpověď: (Vít Drbal (drbal) 18.12.2021 21:05)
      Dobrý den,
      správní archiv se nachází v 1.PP budovy úřadu na adrese Antala Staška.
      Stavby a jejich části povolené, u nichž nebylo dosud povoleno užívání, mají u sebe referenti na 5. NP.
      Nahlížet může vlastník, pokud jím tedy jste, potřebujete pouze průkaz totožnosti.
      S pozdravem
      Ing. Eva Kotasová
      vedoucí odboru stavebního


Vytisknout