Otázky a odpovědi z veřejného projednání parkovací nástavby Pujmanové 21. května 2025
Kdo bude parkoviště provozovat?
Společnost
4 - Majetková a.s., zřízená MČ Praha 4, která už v současné době některá parkoviště v Praze 4 provozuje.
Jak se určí konečná cena za pronájem parkovacího místa?
Ve výsledné ceně se promítnou především náklady na provoz a údržbu parkovacího objektu, částečně i náklady na výstavbu.
Proč se parkoviště nezahlubuje pod zem?
Šlo by o násobně dražší projekt, museli by se překládat sítě, řešit odvětrání, požární bezpečnost. Nástavby jsou levným a rychlým řešením, kdy se za stejné peníze namísto jednoho parkoviště jich dá vybudovat několik. Stavba je pak v budoucnu i snadno demontovatelná.
Je možné projekt navýšit o další patro, když už se bude stavět, aby kapacita byla vyšší?
Současná varianta kvůli typu stavby a ceně vychází jako nejlepší. S dalším patrem by se stala také dosti dominantní a zvýšila by se hmotová kubatura a dispozice. Chceme co nejmenší zásah do okolí.
Jak bude zajištěna bezpečnost objektu?
To bude diskutováno v další fázi, je možné objekt osadit kamerami, případně ho oplotit. Může se to ale promítnout do ceny za pronájem parkovacího místa.
Proč se zde má stavět nový objekt, pokud tu nejsou problémy s parkováním? Nepřinese naopak zvýšení dopravy?
Parkovací místa chybí podle měření i v této lokalitě. Řeší se tím i nabídka možnosti vyhrazeného stání, která je pro řadu občanů velmi zajímavá.
Proč nejsou spíš záchytná P+R parkoviště na kraji města?
Toto parkoviště a nástavba má sloužit rezidentům a pro místní obsluhu. Záchytná parkoviště slouží pro návštěvníky Prahy. Výstavba P+R na kraji Prahy se nijak nepromítne do obsazenosti v této lokalitě.
Jaká bude životnost stavby?
Počítá se 30 let.
Nebudou objekt využívat lidé bez domova?
Počítáme s tím, že objekt bude otevřený a tedy neatraktivní jako místo přespávání. Hlavně zde bude každý večer i ráno provoz vozidel, nebudou zde pro tyto osoby „vhodné“ podmínky.
Bude parkoviště nabízet nabíjení pro elektromobily?
Ano, bude tam udělaná kabeláž. U vyhrazených stání se osazení wallboxu bude řešit s nájemcem, na horním patře nabídneme zřízení nabíjecích míst PRE nebo THMP.
S kolika dobíjecími místy pro elektromobily se počítá?
To se bude odvíjet od poptávky. V dalším kole dotazování se bude případně zjišťovat zájem.
Jak se bude měnit řešení parkování mimo objekt?
Chystá se nový provozní řád zón, které budou platit i přes noc. Bude méně fialových a víc modrých. Například toto parkoviště bude nově zařazeno do modrých zón, viz výřez z mapky níže.
Bude vjezd do parkoviště na kartu či na SPZ?
Vjezd bude na čip a bude tak možné využívat místo pro více aut.
Co když čip nebude fungovat?
Přes pohotovostní linku, která závoru odblokuje na dálku, se bude možné dostat na parkoviště.
Komu budou parkovací místa nabídnuta?
Nejdříve rezidentům s trvalým bydlištěm v okolních domech, a pokud se všechna místa nepronajmou, budou se nabízet rezidentům z dalších blízkých domů. Pronájem parkovacích stání bude určen jen fyzickým osobám.
Co když bude více zájemců než parkovacích míst?
Ze zájemců se bude losovat, chceme zachovat dostupnou cenu.
Jak bude řešeno pokračování nájmu, např. v případě úmrtí? (Je zde dost seniorů.)
To budeme teprve řešit, je možné udělat např. pořadník, jako mají na Letné.
Kolik lidí bydlí v nejbližším okolí?
Je tu přes 500 bytů, což je asi 1200 rezidentů a zhruba 750 automobilů.
Jaký je časový horizont stavby a zprovoznění parkoviště?
Jsme teprve ve fází výběru vhodných lokalit a zjišťování zájmu o vyhrazená parkovací stání. Pokud by MČ realizaci záměru v této lokalitě schválila, bude třeba vysoutěžit projektanta, zpracovat projektovou dokumentaci a získat stavební povolení. Následně bude možné vysoutěžit dodavatel stavby a stavbu realizovat. Stavba samotná potrvá asi dva měsíce, celý proces realisticky 1,5 až dva roky.
Jak se bude řešit estetická stránka stavby? Bylo by možné nechat parkoviště něčím obrůst?
Ano, je možné tam vysadit popínavé rostliny. Bude diskutováno v dalších fázích. Nicméně obrůstání nedoporučujeme z hlediska náročnější údržby, ideální jsou odolné a současně esteticky vhodné materiály, které dlouho vydrží.
Mohl by z parkoviště být i výjezd do opačného směru ulice Pujmanové?
Nejspíš by to bylo možné, a sice udělat v prostředním dělícím pruhu průjezd. Lze to prověřit v rámci přípravy projektové dokumentace.
Řeší projekt v rámci plánované revitalizace ulice? Pokud by se řešila jako celek, možná by se 32 nových parkovacích míst také našlo.
Revitalizace ulice není zatím nikde naplánována. Připravuje se revitalizace promenády a s tou to bude sladěné.
Pokud bude z horní části sestup pouze po schodech či rampě, nebude parkoviště pro hůře mobilní občany. Jak budete řešit to, že jim ubydou parkovací místa?
Část řidičů parkujících v ulicích využije parkoviště, čímž se uvolní místa v ulicích pro méně mobilní spoluobčany.
Jak velký sklon bude mít nájezdová rampa?
Norma umožňuje maximálně 15°. Vzhledem k délce rampy se uvažuje právě o tomto sklonu. Měl by být obdobný, jako bývá při vjezdu na parkoviště v obchodních centrech. Schody budou naopak pozvolné a pohodlné.
Jak bude možné se dostat na parkoviště s kočárkem?
Po rampě.
Bude se v zimě parkoviště udržovat?
Ano.
Vedle přechodu jsou kontejnery na tříděný odpad, jak by se řešilo jejich přemístění?
Ve spolupráci s Pražskými službami by se hledalo místo někde vedle na komunikaci.
Bude nutné kácet kvůli parkovišti stromy?
Bylo by nutné vykácet 4 stromy směrem k sídlišti, proběhla by za ně náhradní výsadba. Vzrostlá lípa se kácet nebude.
Je možný prodej míst?
Ne, MČ uvažuje pouze o pronájmu.
Nebudou majitelé garáží v Milevské projekt blokovat, aby jim nesebral zákazníky?
Garáže v Milevské mohou využívat i firmy, pro rezidenty z okolí parkoviště jsou navíc již teď daleko, proto nepředpokládáme střet zájmů.
Pro obyvatele, kteří se participace neúčastnili, doplňujeme informaci, že velký strom rozhodně pokácen nebude, informace o kácení je nepravdivá a je to fáma.