Využití rozvojových území v okolí stanic metra

Praha 4 bude řešit využití veřejného prostoru a navazující dopravy ku prospěchu občanů a ve spolupráci s občany. Na výjezdním jednání s náměstkem primátorky hlavního města Prahy Matějem Stropnickým, zástupci Institutu pánování  a rozvoje hlavního města Prahy a občanských iniciativ, které se týkalo rozvojových území, to uvedl starosta městské části Petr Štěpánek (Trojkoalice/SZ).

Zástupci magistrátu a Prahy 4 u AC KačerovVeřejnost již nyní pociťuje rostoucí tlak developerů v tzv. rozvojových územích v okolí plánovaných stanic budoucí trasy D pražského metra. Jednou ze zastávek proto byla lokalita Nové Dvory, území mezi ulicemi V Štíhlách  a Jalodvorská, které obyvatelé ze sídliště Krč a okolí využívají v současné době k rekreačním účelům a kde by v budoucnu měla vyrůst nová stanice trasy D.

„Na rozvojová území v okolí dosavadních i budoucích stanic metra vypracujeme podrobná zadání pro územní studie, které by měly být podkladem pro metropolitní plán,“ uvedla radní pro územní rozvoj a výstavbu Alžběta Rejchrtová (Trojkoalice/SZ). „Při těchto zadáních budeme vycházet z požadavků veřejnosti, aby sami obyvatelé mohli říci, jaké potřeby mají a jaké služby v těchto oblastech postrádají, co jim chybí, ať to jsou parky nebo veřejné vybavení.“

Praha 4 je nejlidnatější městskou částí s dopravně velmi zatíženými komunikacemi, především Jižní spojkou a Severojižní magistrálou. Jsou zde nejvytíženější autobusové linky MHD a je tu největší zahlcení individuální automobilovou dopravou, která způsobuje růst hlukové zátěže a znečištění, a tím snížení kvality života obyvatel. Tlak developerů na další výstavbu v okolí stanic metra vede k dalšímu zhoršování životního prostředí.

„Stanice metra C Kačerov je v současné době přetíženým přestupním uzlem městské hromadné dopravy a jejím velkým hendikepem je i to, že dosud nemá bezbariérový přístup,“ uvedl na jednání v areálu stanice starosta Petr Štěpánek. Ocenil naopak vybudování nové železniční zastávky na Kačerově, která přinesla zlepšení veřejné dopravy. Dojíždění zkrátila například cestujícím z Kačerova do Modřan, kterým nyní cesta vlakem trvá 10 minut, zatímco autobus na lince 139 jede z Kačerova k modřanskému nádraží 17 minut.náměstek primátorky Matej Stropnický diskutuje s radní pro územní rozvoj Alžbětoou Rejchrtovou a dašlími ve stanici metra Kačerov

Vedení městské části rozhodně nesouhlasí s tím, aby okolí stanice metra Kačerov bylo dále zatěžováno dopravou, kterou by do této lokality přivedly nájezdová rampa z ulice Vyskočilova a sjízdná rampa z magistrály na Michelskou. Oba připravované projekty jsou také v rozporu s iniciativou za humanizaci Severojižní magistrály.

„Moderní velkoměsta se snaží příliv aut do centra spíše utlumit než povzbuzovat,“ uvedl starosta Petr Štěpánek. „Hlavní město Praha má v programovém prohlášení jako prioritu zklidnění Severojižní magistrály, rampy tedy musí být řešeny v kontextu humanizace magistrály.“

Všichni účastníci výjezdního jednání využili k cestám po jednotlivých lokalitách městské části Praha 4 autobusy městské hromadné dopravy, starosta Petr Štěpánek použil jízdní kolo.

vlaková zastávka Praha - Kačerov  stanice metra Kačerov