Výstava o zastřešení Spořilovské spojky

Výstavu nazvanou Zastřešení Spořilovské – od studie k projektu zahájí dnes v 18 hodin v městské části Praha 4 starosta Petr Štěpánek (Trojkoalice/Zelení) a náměstek primátorky hlavního města Prahy Petr Dolínek (ČSSD). Venkovní expozice umístěná u OC Centrum na rohu ulic Hlavní a Senohrabská informuje o postupu přípravy těžkého zakrytí Spořilovské spojky nadměrně zatížené nákladní dopravou. Výstava potrvá dva týdny.

„Tento projekt se dostává do další fáze přípravy podkladů pro územní rozhodnutí,“ uvedl starosta Petr Štěpánek. „A protože pro něj magistrát nepožaduje proces EIA, jsme tak o další krok blíž k jeho realizaci. Přijďte se podívat, co čeká Spořilov v příštích letech,“ zve starosta všechny obyvatele Prahy 4.

Cílem těžkého zakrytí Spořilovské spojky je především ochrana místních obyvatel před hlukem, emisemi a dalšími vlivy z tranzitní dopravy. Současně s tím vznikne na střeše tunelu nové veřejné prostranství – park o rozloze zhruba čtyř hektarů, což je zhruba plocha Václavského náměstí, které zajistí opětovné propojení Starého a Nového Spořilova. Spolu s tímto řešením je naplánováno i vybudování nové komunikace propojující ulice Na Chodovci a Chodovská, prodloužení tramvajové trati do nové tramvajové smyčky Choceradská, úpravy navazujících úseků místních komunikací a reorganizace linek MHD.

„Na zakryté komunikaci budou vytvořeny nové plochy městské zeleně a pěší komunikace, což přinese zásadní zlepšení prostupnosti území pro pěší, protože Spořilovská spojka Spořilov dosud rozděluje na dvě vzájemně těžko dostupné části,“ uvedl dále starosta Petr Štěpánek. „Zakrytím se vytvoří nový veřejný prostor pro trávení volného času. Na tomto řešení jsme spolupracovali s občany na několika veřejných fórech, a jsem rád, že konečný návrh je tedy naším společným dílem.“

Těžké zakrytí Spořilovské spojky je plánováno v její nynější trase v maximálním rozsahu, tedy od úrovně křižovatky ulic Na Chodovci a Hrusická na severu až téměř po úroveň křižovatky ulic Senohrabská a Choceradská na jihu. Délka tohoto úseku je 1,5 km, délka v tunelu je 1,185 km u západního, resp. 1,012 km u východního tubusu.

Součástí záměru jsou i nové podzemní garáže s vjezdem z Božkovské ulice se 78 parkovacími místy a Holčovické ulice s 92 místy k zaparkování. Další parkovací stání vzniknou v přilehlých ulicích.