Řešení dopravní situace v okolí magistrály

Praha 4 rozhodně nesouhlasí s úrovňovým křížením ulic Na Veselí a 5. května (Severojižní magistrála), které je spojováno se zasypáním podjezdu pod magistrálou. Důvodem je, že dodnes nebyl předložen detailní dopad tohoto návrhu na širší komunikační síť na území Prahy 4, a proto ani dopad na obyvatele městské části.

 

Vybudování úrovňového křížení v kopci by způsobilo neprůjezdnost a dopravní zácpy, což by v této lokalitě vedlo k výraznému zhoršení životního prostředí vlivem emisí a hluku. Rada městské části Praha 4 proto konstatovala, že zhoršení životního prostředí by zasáhlo výrazně větší počet obyvatel, a negativa bezbariérového řešení tak převyšují pozitiva.

 

Rada městské části Praha 4 na svém posledním červencovém zasedání také zrušila předchozí souhlas Rady MČ Prahy 4 s koncepční studií Táborská/Na Pankráci, kterou zpracoval Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR), protože nebyly i přes urgence vypořádány zásadní připomínky MČ Praha.

 

Naopak vyslovila souhlas s řešením tramvajové trati Vladimírova – Táborská – Na Pankráci – Na Veselí – Soudní, u které se za výrazného přispění Dopravního podniku a dalších subjektů už podařilo zpracovat potřebnou dokumentaci pro rekonstrukci trati.