Zde můžete vkládat své dotazy související s činností městské části Praha 4 a Úřadu městské části Praha 4. Pro vložení dotazu není třeba se registrovat ani přihlašovat, nový dotaz můžete položit přímo pomocí formuláře. Vaše dotazy budou zveřejněny po zodpovězení příslušným zaměstnancem Úřadu MČ Praha 4 nebo voleným zástupcem samosprávy. Upozorňujeme, že zodpovězeny budou pouze jasně formulované a konkrétní dotazy vztahující se k jednotlivým tématům. Pokud je Váš dotaz obsáhlejší, komplikovanější nebo zahrnuje širší problematiku, doporučujeme Vám obrátit se na konkrétní zaměstnance úřadu.

 


Pro vložení otázky nejdříve zvolte téma

*  
*  
*    
 
*  


1 2 3 4 5  další 
  • Otázka: pronájem obecního bytu (Lucie Katreniaková 26.05.2017 13:10) – Privatizace a bytová politika
    Dobrý den,
    ráda bych se zeptala zda bych měla nárok na obecní byt, případně jakým způsobem postupovat a žádat. Trvalou adresu v Praze bohužel nemám, přesto že tu několik let žiji a pracuji. Dosavadní pronajímatelé si nepřáli abych trvalou adresu u nich evidovala. Momentální podnájem je velice nejistý a jelikož bychom s přítelem rádi založili rodinu, je pro nás i velkým rizikem. Podnájmy v Praze jsou celkově velmi vysoké a proto bych ráda využila možnost obecního bytu. Prosím tedy o informace jakým způsobem mám postupovat abych na takový byt měla nárok. děkuji
    Katreniaková
    • Odpověď: (tiskový referent David Polák, 26.5.2017 16:26)

      Dobrý den,
      k otázce pronájmu obecního bytu sděluji, že přidělování“ bytů již neexistuje a evidence žádostí o byt byla zrušena v roce 1996  a od tohoto roku má městská část Praha 4 v platnosti Závazný postup při pronajímání bytů v domech ve vlastnictví (spoluvlastnictví) hl.m.Prahy svěřených městské části Praha 4”, který stanovuje možnosti pronájmu.

      Dle tohoto „Závazného postupu“, jsou uvolněné byty pronajímány formou zveřejněného záměru, a to většinou bez podmínky trvalého bydliště na území MČ Praha 4.   Oznámení o uvolněných obecních bytech, určených k pronájmu, je vždy po dobu cca 20-ti dnů zveřejněno na úřední desce v budově Úřadu městské části Praha 4, Antala Staška 2059/80b, včetně požadovaného minimálního nájemného za 1m2/měsíc, kde jsou také zveřejňovány výsledky řízení, týkající se pronájmu bytů. Aktuální nabídka bytů je k dispozici i v informačních kancelářích Úřadu městské části Praha 4, v ul. Antala Staška 2059/80b, dále v ul. Hlavní 1402/141, nám. Hrdinů 1634, v ul. Branická 44, K Libuši 7, Novodvorská 151, a v ul. Poláčkova 1976, Praha 4.  Zmíněné informace je možné získat též na Internetu, adresa: www.praha4.cz (úřední deska, elektronická úřední deska, oblast – úřední deska – vyvěšení, kategorie - pronájem bytů, kde jsou uvedeny veškeré informace, týkající se velikosti bytu, minimální výše nájemného, výše finanční jistoty, termín prohlídky bytu, způsob přihlášení, formulář přihlášky …). O pronájmu rozhoduje Rada městské části Praha 4, podle způsobu vyhlášení záměru, zveřejněného na úřední desce, a to s přihlédnutím k výši nabídky nájemného za 1m2/měsíc.

      Dále sděluji, že městská část Praha 4 s ohledem na svou geografickou polohu na území Prahy nemá možnost realizovat novou výstavbu bytů a disponuje tedy pouze starou zástavbou a uvolněné byty v těchto domech pronajímá po zajištění jejich funkčnosti nákladem pronajímatele.

      Pokud by Vás systém pronájmu obecních bytů MČ Praha 4 touto formou blíže zajímal a chtěla byste způsobu dobře porozumět,  máte možnost se s ním seznámit. Stačí si domluvit návštěvu odboru obecního majetku, nebo se dostavit v úřední době (pondělí a středa od 8,00 do 18,00 hodin, čtvrtek od 8,00 do 10,00 hodin) na oddělení hospodaření s byty odboru obecního majetku Úřadu městské části Praha 4, 3. patro, č. dveří 3.24, Antala Staška 2059/80b, Praha 4 – Krč, kde Vám zodpovíme Vaše další případné dotazy.

      S pozdravem


      Bronislava Prokopová
      vedoucí oddělení hospodaření s byty

  • Otázka: Poskozena lavicka - Detske hriste Podolska (Anna Pabianova 23.05.2017 23:55) – Dětská hřiště - otázky a připomínky
    Dobry den, hlasim poskozenou lavicku na Deskem hristi Podolska. Z lavicky trci ostre trny. Prosim o napravu. Anna Pabianova.
    • Odpověď: (tiskový referent David Polák, 26.5.2017 10:42)

      Dobrý den,
      velice Vám děkujeme za upozornění. Lavičku neprodleně opravíme.

      S pozdravem


      David Záruba
      vedoucí oddělení správců oblastí

  • Otázka: Ukončení trvalého pobytu (Jaroslav Mach 25.05.2017 13:45) – Občanské průkazy, cestovní pasy a evidence obyvatel
    Dobrý den, před cca 10 lety jsem jako vlastník nemovitosti přihlásil k trvalému pobytu občana jiné státní příslušnosti. Po čase se vrátil do své země a já bych chtěl tento jeho trvalý pobyt zrušit. Můžete mi prosím sdělit jak mám postupovat k jeho odhlášení když není možné, aby se dotyčný dostavil ?

    Předem děkuji J.Mach
    • Odpověď: (vedoucí OSA Ing. Martin Anděra, 26.5.2017 10:40)

      Dobrý den,
      úřady městských částí řeší pouze trvalé pobyty českých občanů. Pro postup ve Vaší situaci se obraťte na Cizineckou policii (viz odkaz).

      ODKAZ - http://www.policie.cz/clanek/kontakty-na-reditelstvi-sluzby-a-jednotliva-oblastni-reditelstvi.aspx

      S pozdravem


      Ing. Martin Anděra
      vedoucí odboru správních agend

  • Otázka: Evidence obyvatel (Mgr. Jana Špačková 22.05.2017 17:56) – Občanské průkazy, cestovní pasy a evidence obyvatel
    Dobrý den,

    před týdnem se mi narodil syn, se kterým bydlíme na Praze 4, Michle. Je prosím třeba ho přihlásit/ zaregistrovat do evidence? Pokud ano, jaké dokumenty k tomu budeme potřebovat - u syna zatím máme jen rodný list.

    Moc děkuji za odpověď.

    Špačková
    • Odpověď: (vedoucí OSA Ing. Martin Anděra, 26.5.2017 10:38)

      Dobrý den,
      do agendového informačního systému evidence obyvatel, který spravuje Ministerstvo vnitra ČR, není třeba dítě nijak hlásit ani registrovat, vše probíhá automaticky. Jen pro upřesnění dodávám, že adresou trvalého pobytu dítěte po narození je automaticky adresa TP jeho matky.

      V případě jakýchkoliv dotazů se můžete obrátit na naši informační linku 261 192 659.

      S pozdravem


      Ing. Martin Anděra
      vedoucí odboru správních agend

  • Otázka: Zákaz zastavení v ulici Pujmanové (Monika Metelková 22.05.2017 11:30) – Doprava a parkování
    Dobrý den,
    prosím jak dlouho bude zákaz zastavení v ulici Pujmanové od křižovatky s Hvězdovou směrem dolu k hřišti na Děkance. Děkuji za odpověď
    • Odpověď: (tiskový referent David Polák, 23.5.2017 15:30)

      Vážená paní Metelková,
      v ulicích Hvězdova (před kruhovým objezdem) a Pujmanové (před křižovatkou s ulicí Na Hřebenech II) budou v souvislosti s uzavírkou komunikace Milevská (realizace nového povrchu vozovky v prostoru před novostavbou) v termínu 24.05.2017 – 04.06.2017 zřízeny náhradní autobusové zastávky městské hromadné dopravy. Z důvodu zajištění potřebného průjezdu této náhradní povrchové dopravy a realizace dočasných provizorních zastávek zde byly rozmístěny i dopravní značky zákaz zastavení ve shodném termínu.

      S pozdravem


      Ing. Ondřej Horvath
      referent oddělení dopravy

  • Otázka: provozovna (Marcela Ehrlichová 22.05.2017 10:52) – Živnostenský úřad
    Dobrý den,
    k provozování činnosti ve firmě se sídlem a provozovnou v Praze 4, potřebuji zřídit ještě další kancelářský prostor pro občasný provoz mimo Prahu – jde konkrétně o pronájem kancelářského místa v kanceláři jiného subjektu. Je nutné, z hlediska uplatnění v účetnictví, aby byla na dané adrese hlášena PROVOZOVNA, nebo postačí pouze smlouva s pronajímatelem? Děkuji
    • Odpověď: (Ing. Pavla Melšová, vedoucí OŽ 23.5.2017 15:28)

      Dobrý den,
      dle § 17 živnostenského zákona platí, že provozovnou pro účely živnostenského zákona se rozumí prostor, v němž je živnost provozována. Na žádost živnostenského úřadu je podnikatel povinen prokázat právní důvod pro užívání provozovny. Živnostenské úřady neposuzují provozovny z hlediska uplatnění v účetnictví.

      S pozdravem


      Ing. Pavla Melšová

      vedoucí odboru živnostenského

  • Otázka: trvání výkopových prací (Kateřina Řehákov á 11.05.2017 13:33) – Doprava a parkování
    Dobrý den, již nějakou dobu v ulici Na Zlatnici v Podolí a jí přilehlých probíhají výkopové práce, snad to souvisí s rekonstrukcí el. vedení. Bohužel výkopové práce probíhají v zónách, kde je nějaká šance zaparkovat. Teď jsem tedy, coby rezident P4 nucena parkovat na P10. Do kdy tyto výkopové práce budou trvat? Chybí u nich jakékoliv informace (třeba formou dodatkové tabulky u zákazů zastavení...). Děkuji.
    • Odpověď: (tiskový referent David Polák, 17.5.2017 17:21)

      Vážená paní Řeháková,
      v lokalitě katastrálního území Podolí se provádí výkopové práce pro výměnu vedení el. sítí v komunikaci v IV. Etapách, v ul. Na Zlatnici je v současné době povolené zvláštní užívání komunikace ul. Zlatnici, Pod Klaudiánkou, Na Podkovce, Levá v době od 01.05.2017 do 02.06.2017.  Zhotovitel akce fa. Engie Services a.s. , odpovědný vedoucí  p. Vondruška  tel. 725 929 348. Dopravní značení B28 musí mít označení  E13 + uvedený datum platnosti. Informoval jsem zhotovitele akce o urychlené zjednání nápravy a zvýšenou informovanost obyvatelům.

      S pozdravem


      Bc. Petr Vlasák
      vedoucí oddělení dopravy

  • Otázka: rekonstrukce Nuselská (Jiří Francl 07.05.2017 14:02) – Doprava a parkování
    Dobrý den, prosím o informaci, kdy proběhne rekonstrukce chodníků a vozovky v ulici Nuselská.

    Děkuji
    Jiří Francl

    • Odpověď: (tiskový referent David Polák, 16.5.2017 14:53)

      Vážený pane Francle,
      v současné době eviduje silniční správní úřad v ulici Nuselská několik souběžně probíhajících akcí, na které bylo vydáno povolení o zvláštním užívání pozemní komunikace. Jedná se o zejména rekonstrukci kanalizace a vodovodních přípojek, rekonstrukci NTL a STL plynovodů, výkopy pro pokládku optických a sdělovacích kabelů. V období měsíců června – srpna je dále plánovaná úprava elektrické sítě PRE a další dílčí přeložky inženýrských sítí.

      Silniční správní úřad je termínově vázaný především doručením žádostí jednotlivých zhotovitelů a jejich skutečnými termíny, které jsou upřesňovány až prostřednictvím těchto samostatných žádostí i navazujících smluvních vztahů. Dle stále probíhajících informačních a koordinačních jednání na Technické správě komunikací hl. m. Prahy, a.s., by se v průběhu druhé poloviny tohoto roku (lépe řečeno až po rekonstrukci všech dotčených inženýrských sítí) měla zahájit od ulice Vladimírova výstavba definitivních povrchů vozovek a jejich přilehlých chodníků, jejíž součástí bude i přemístění podstatné části lamp pouličního osvětlení na stožáry trakčního vedení a úprava parkovacího prostoru v ulici Nuselská.

      S pozdravem


      Ing. Ondřej Horvath

      referent oddělení dopravy

  • Otázka: sběr plastových víček pro Elinku (Zdenka Popelková 14.05.2017 21:53) – Obecné
    Dobrý den,
    chtěla bych se zeptat, kam můžu odevzdat plastová víčka pro Elinku ze Spořilova a kdy bude další svoz.
    Děkuji
    Popelková
    • Odpověď: (tiskový referent David Polák, 15.5.2017 15:51)

      Dobrý den,
      se svým dotazem se, prosím, přímo obraťte na koordinátorku sbírky Mgr. Alžbětu Korčákovou - alzbeta.korcakova@praha4.cz.

      S pozdravem

      David Polák
      tiskový referent

  • Otázka: vraky na parkovišty (L. Nová 20.04.2017 15:31) – Doprava a parkování
    Dobrý den, chtěla bych se zeptat na následující. Pán z protějšího domu obchoduje s auty, spíše asi soukromý prodej než přes firmu, nabízí je přes bazos.cz. Dříve měl na parkovišti, zaparkováno tak jedno, dvě auta ve slušném stavu, která během měsíce byl schopen prodat, ale nyní jich tam mám cca 10. Jedná se o auta starší 15let a většina z nich působí spíše jako vrak než auto, nemají platnou STK a z některých z nich vytéká cosi na parkoviště. Lidé jsou z toto nešťastní, protože tyto vraky tam budou pravděpodobně ještě dost dlouho a zabírají místa pro parkování. Chci se zeptat, zda se proti tomuto jednání dá nějak bránit?

    Děkuji Nová
    • Odpověď: (tiskový referent David Polák, 15.5.2017 15:34)

      Vážená paní Nová,
      bohužel doba odstavení vozidla na komunikacích nehraje v případě posuzování vraku roli a stejně tak chybějící SPZ či vyfouknutá kola vozidla taktéž neindikují vrak. Vozidlo je vrakem v případě poškození mechanizmu nebo karosérie, každé takové vozidlo je posuzováno individuálně Silničním správním úřadem a Správou služeb hlavního města Prahy. Řízení o odstranění vraku obvykle trvá nejméně čtyři měsíce. Vzhledem k tomu, že auta z parkoviště mizí, nelze z hlediska zákona o pozemních komunikacích a zákona o provozu na pozemních komunikacích dotyčného podnikatele zač postihnout.

      Doporučuji Vám obrátit se na živnostenský odbor (http://praha4.cz/Odbor-zivnostensky-OZ) ohledně užívacích prostor pro podnikání, protože veřejná ulice tímto prostorem být nemůže. Dále se můžete kontaktovat oddělení životního prostředí (http://praha4.cz/Oddeleni-zivotniho-prostredi-a-odpadoveho-hospodarstvi), ohledně možného porušení zákonů chránících životní prostředí na úseku ochrany odpadů a čistoty.

      S pozdravem


      Michal Hermann
      referent oddělení dopravy



Zveřejněno: 11.11.2008 – tiskový referent David Polák,
Vytisknout